Każde współczesne przedsiębiorstwo potrzebuje usług informatycznych. Powszechnie stosowaną i sprawdzoną praktyką jest korzystanie z usług realizowanych przez wyspecjalizowane firmy informatyczne. W tym zakresie można wyróżnić dwa modele działania lub dwie szkoły korzystania z tego typu wsparcia. Pierwszy model zakłada korzystanie z usług tylko i dopiero wtedy, kiedy zajdzie ku temu istotna konieczność. Na co dzień, infrastruktura nie jest dozorowana, ani w jakiś szczególny sposób prowadzona. Dopiero kiedy zdarzy się jakaś awaria lub zaistnieje konieczność wdrożenia jakiegoś nowego rozwiązania, w grę wchodzi zamówienie odpowiednich usług u zewnętrznego dostawcy usług informatycznych. Druga szkoła przewiduje stałą obsługę informatyczną, polegającą na dozorowaniu i monitorowaniu infrastruktury, unikaniu awarii i wyprzedzaniu potencjalnych problemów. Pozwala ona stale skupiać się na serwisie i jego poprawie, proaktywnym zarządzaniu infrastrukturą, dzięki czemu do minimum zmniejszane jest ryzyko niespodziewanych usterek, a wszystkie inne działania są odpowiednio planowane.
Przewagi stałej obsługi informatycznej firm
ł a i kompleksowa obsługa informatyczna w średniej i dłuższej perspektywie czasowej, jest jednak korzystniejsza. W ostatecznym rozrachunku decyduje nie tylko kwestia zestawienia koszt ów obsługi pojedynczej awarii ze stałą obsługą, ale przede wszystkim aspekty związane ze stratami firmy – przestoje, uszczerbki na wizerunku, ryzyko utraty danych lub ich poufności, ale też czasu przeznaczonego na poszukiwania i nadzorowanie odpowiedniej firmy wykonującej usługi. Nie bez znaczenia jest też to, że w ramach stałej współpracy przygotowywana jest dokumentacja techniczna infrastruktury informatycznej, całodobowo monitorowane s ą dział anie systemów informatycznych oraz realizowane s ą usługi helpdesku dla użytkowników. Wymienione działania nie s ą jednak dostępne w formie jednorazowych zleceń , które w wielu firmach nazywane s ą polityk ą gaszenia po żarów. Kolejnym równie istotnym argumentem przemawiaj ą cym za stałą współprac ą w zakresie obsługi informatycznej firm jest kwestia odpowiedzialności dostawcy za wykonywanie usługi. Odpowiedzialność ta wynika wprost z roli dostawcy jako koordynatora pierwszej linii wsparcia w zakresie wszystkich działań związanych z infrastruktur ą informatyczną. Dzięki temu unika si ę sytuacji, w której jeden dostawca zrzuca win ę na innego, a Klient jest pozostawiony w nieszczęsnej roli arbitra, który musi rozstrzyga ć , po czyjej stronie jest racja, cz ę sto nie mając odpowiedniej wiedzy, aby takie werdykty wydawać .
Podsumowuj ą c – Kompleksowa Obsługa Informatyczna firm realizowana w sposób stały, w ramach umowy outsourcingu us ł ug IT, jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Pozwala bowiem uniknąć wielu kłopotów oraz niepotrzebnych stresów.
Dostawca kompleksowych usług obsługi informatycznej dla firm
Twojemu biznesowi potrzebna jest firma informatyczna.Gliwice są miejscem Twojego stacjonowania ? Dobrze trafiłeś ! Centrum Systemów Komputerowych od 30 lat specjalizuje się w dostarczaniu usług stałeji. Kompleksowej Obsługi Informatycznej dla firm. Posiadamy Klientów z wielu branż, których infrastruktury wahają się między 20 a 150 komputer ó w. Dzięki zdobytym do świadczeniom jesteśmy przekonani, że sposób realizacji oferowanych przez nas usług ,warunki współpracy oraz pozostałe oferty są jednymi z najbardziej konkurencyjnych na rynku, a przede wszystkim w sposób optymalny i elastyczny mogą być dopasowane do specyficznych potrzeb każdego Klienta.Potwierdzeniem tej tezy jest uznanie firm korzystających z naszych usług oraz płynąca z tego satysfakcja .