Dwójka osób pracuje w usługach informatycznych dla firm

Usługi informatyczne dla firm – gaszenie pożarów czy systematyczna praca?

Każde współczesne przedsiębiorstwo potrzebuje usług informatycznych. Powszechnie stosowaną i sprawdzoną praktyką jest korzystanie z usług realizowanych przez wyspecjalizowane firmy informatyczne. W tym zakresie można wyróżnić dwa modele działania lub dwie szkoły korzystania z tego typu wsparcia. Pierwszy model zakłada korzystanie z usług tylko i dopiero wtedy, kiedy zajdzie ku temu istotna konieczność. Na co dzień, infrastruktura nie jest dozorowana, ani w jakiś szczególny sposób prowadzona. Dopiero kiedy zdarzy się jakaś awaria lub zaistnieje konieczność wdrożenia jakiegoś nowego rozwiązania, w grę wchodzi zamówienie odpowiednich usług u zewnętrznego dostawcy usług informatycznych. Druga szkoła przewiduje stałą obsługę informatyczną, polegającą na dozorowaniu i monitorowaniu infrastruktury, unikaniu awarii i wyprzedzaniu potencjalnych problemów. Pozwala ona stale skupiać się na serwisie i jego poprawie, proaktywnym zarządzaniu infrastrukturą, dzięki czemu do minimum zmniejszane jest ryzyko niespodziewanych usterek, a wszystkie inne działania są odpowiednio planowane.

Przewagi stałej obsługi informatycznej firm

ł a i kompleksowa obsługa informatyczna w średniej i dłuższej perspektywie czasowej, jest jednak korzystniejsza. W ostatecznym rozrachunku decyduje nie tylko kwestia zestawienia koszt ów obsługi pojedynczej awarii ze stałą obsługą, ale przede wszystkim aspekty związane ze stratami firmy – przestoje, uszczerbki na wizerunku, ryzyko utraty danych lub ich poufności, ale też czasu przeznaczonego na poszukiwania i nadzorowanie odpowiedniej firmy wykonującej usługi. Nie bez znaczenia jest też to, że w ramach stałej współpracy przygotowywana jest dokumentacja techniczna infrastruktury informatycznej, całodobowo monitorowane s ą dział anie systemów informatycznych oraz realizowane s ą usługi helpdesku dla użytkowników. Wymienione działania nie s ą jednak dostępne w formie jednorazowych zleceń , które w wielu firmach nazywane s ą polityk ą gaszenia po żarów. Kolejnym równie istotnym argumentem przemawiaj ą cym za stałą współprac ą w zakresie obsługi informatycznej firm jest kwestia odpowiedzialności dostawcy za wykonywanie usługi. Odpowiedzialność ta wynika wprost z roli dostawcy jako koordynatora pierwszej linii wsparcia w zakresie wszystkich działań związanych z infrastruktur ą informatyczną. Dzięki temu unika si ę sytuacji, w której jeden dostawca zrzuca win ę na innego, a Klient jest pozostawiony w nieszczęsnej roli arbitra, który musi rozstrzyga ć , po czyjej stronie jest racja, cz ę sto nie mając odpowiedniej wiedzy, aby takie werdykty wydawać .

Podsumowuj ą c – Kompleksowa Obsługa Informatyczna firm realizowana w sposób stały,  w ramach umowy outsourcingu us ł ug IT, jest zdecydowanie lepszym rozwiązaniem. Pozwala bowiem uniknąć wielu kłopotów oraz niepotrzebnych stresów.

Dostawca kompleksowych usług obsługi informatycznej dla firm

Twojemu biznesowi potrzebna jest firma informatyczna.Gliwice są miejscem Twojego stacjonowania ? Dobrze trafiłeś ! Centrum Systemów Komputerowych od 30 lat specjalizuje się w dostarczaniu usług stałeji. Kompleksowej Obsługi Informatycznej dla firm. Posiadamy Klientów z wielu branż, których infrastruktury   wahają się między 20 a 150   komputer ó w. Dzięki zdobytym do świadczeniom jesteśmy przekonani, że sposób realizacji oferowanych przez nas usług ,warunki współpracy oraz pozostałe oferty są jednymi z najbardziej konkurencyjnych na rynku,   a przede wszystkim w sposób optymalny i elastyczny mogą być dopasowane do specyficznych potrzeb każdego Klienta.Potwierdzeniem tej tezy jest uznanie firm korzystających z naszych usług oraz płynąca z tego satysfakcja .

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close