Mężczyzna pracuje w agencji PR i jest spacjalistą ds.public relations

Czym jest agencja PR?

Agencja PR to firma, która zajmuje się budowaniem pozytywnego wizerunku i dbaniem o kontakty z otoczeniem zewnętrznym i wewnętrznym w imieniu swoich klientów. Mogą nimi być osoby prywatne lub publiczne, ale częściej chodzi o firmy czy różnego typu organizacje albo instytucje. Działania public relations polegają na komunikowaniu się z różnymi podmiotami, by w sposób rzetelny, wiarygodny i jasny przekazać informacje na temat produktów, działań czy usług świadczonych przez firmy. W ten sposób buduje się zaufanie do firmy czy marki.

Agencja public relations – w czym może nam pomóc?

Jeszcze kilkanaście lat temu wydawało się, że zadaniem każdej firmy jest generowanie jak największych zysków w jak najkrótszym czasie. Bez względu na koszty wizerunkowe czy społeczne. Jednak z czasem okazało się, że odbiorcom czy konsumentom nie są obojętne kwestie etyczne. Firmy nierzetelne, oszukujące klientów, niszczące środowisko czy dyskryminujące pewne społeczności w dłuższej perspektywie tracą, bo klienci czy kontrahenci nie chcą być kojarzeni z nieuczciwą marką. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) odgrywa coraz większa rolę we współczesnym świecie. Z tego też powodu źle kojarzone firmy nieraz nie mogą pozyskać wysokiej klasy specjalistów, gdyż ci nie chcą swoim nazwiskiem firmować tego pewnych, nieakceptowanych społecznie, choć zgodnych z prawem, działań. Jednak nie wystarczy zaprzestać nieetycznych czy nierzetelnych praktyk, by odzyskać – lub zyskać – zaufanie społeczne i zostać uznanym za gracza fair play.

I tutaj z pomocą przychodzi agencja public relations. Nauczy zarząd, jak prowadzić dialog z otoczeniem, jak komunikować się z klientami, jak przedstawiać swoje działania, by być dobrze zrozumianym. Za pomocą narzędzi PR, przy wykorzystaniu wszystkich możliwych kanałów komunikacji i odpowiednio skonstruowanej strategii pomoże w stworzeniu atmosfery zaufania do firmy.

Specjalista ds. public relations – czym się zajmuje?

Zakres działań specjalisty ds. PR może być naprawdę szeroki. Oczywiście istnieją agencje wyspecjalizowane na przykład w relacjach z mediami czy lobbingu, ale profesjonalne firmy PR zwykle świadczą szerokie spektrum usług. Na przykład Commplace – agencja Public Relations zatrudnia specjalistów, którzy zajmują się całym zestawem działań pijarowych. To agencja 360° – tworzy strategie komunikacji, podejmuje działania z zakresu employer brandingu, doskonale sprawdzi się także w zarządzaniu kryzysowym i komunikacji wewnętrznej. Event marketing, relacje z inwestorami, marketing internetowy czy monitorowanie mediów to także obszary jej działalności, podobnie jak audyt komunikacyjny.

Widać więc, że działania PR to rozległy, skomplikowany obszar i warto zainwestować w usługi specjalistów, bo działania dyletantów mogą tylko pogorszyć, zamiast polepszyć wizerunek naszej firmy czy organizacji.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

Strona korzysta z plików cookies, aby korzystać z naszego portalu zaakceptuj - politykę prywatności.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close